Hier zijn de top 7 Instagram-promotietrends Trend 1. Betaalde reclame voor commerciële berichten op Instagram wordt enorm en alomtegenwoordig Organisch verkeer op Instagram zal niet verdwijnen – maar het is al te moeilijk om een hoge organische aanwezigheid op dit platform te bereiken zonder enige vorm van betaalde ondersteuning of ingewikkelde partnerschapsstrategie. Als gevolg hiervan zijn zelfs veel Instagram-activisten al begonnen met het promoten van hun eigen berichten voor geld, in een poging hun aanwezigheid te behouden en relevant te blijven. Over het algemeen is het promoten van Instagram-berichten vergelijkbaar met het forceren van Facebook-berichten. Na het publiceren van een post, betaal je gewoon voor het tonen aan een bepaald publiek om meer likes, impressies en profielbezoeken te krijgen. Trend 2. De Instagram Shop-functie verbindt honderdduizenden winkels De Shop by Instagram-app – Met Instagram Shoppable Feed kunnen winkels op de Shopify-markt hun producten vermelden door de naam en prijs op de foto te vermelden. Gebruikers kunnen vervolgens op de call-to-action-knop klikken om het item rechtstreeks op Instagram te kopen zonder de app te verlaten. Als u niet voor Shopify werkt, kan dit een functie zijn die u aanmoedigt om een nieuwe winkel op die site te openen. Trend 3: Commerciële Instagram-profielen hebben een consistente, doordachte esthetiek. Steeds meer mensen gaan eerder op zoek naar merken op Instagram dan op Google. Daarom is de vorming van je eigen Instagram-esthetiek – zoals het plannen van het vullen van je profiel, waarbij het hele weergegeven fotomozaïek altijd wordt gecombineerd met het winkelmerk en bovendien spectaculair, aantrekkelijk is – erg belangrijk voor de omzetgroei. U kunt een visuele Instagram-planner zoals Later gebruiken om een voorbeeld van uw feed te bekijken en uw berichten te plaatsen om de perfecte, boeiende Instagram-feed te maken. Trend 4: Instagramverhalen Advertenties zijn nog steeds goedkoop – het geheime wapen van goede marketeers Instagram Stories Ads-advertentieplatform gelanceerd in maart 2017. De lage prijs geeft gebruikers de mogelijkheid om te experimenteren en te ontdekken wat voor uw merk werkt en wat niet – terwijl de advertentiekosten op Instagram Stories relatief klein zijn. Trend 5. “Andere visuele inhoud op commerciële Instagram-accounts” + “Instagram DRM” zijn hot topics. Om een PR-ramp te voorkomen, moet je ervoor zorgen dat je de regels volgt en toestemming vraagt voordat je de visuele inhoud van iemand anders op Instagram indient. Daarnaast heeft Instagram Facebook Rights Manager geïmplementeerd – waarmee redacteurs en auteurs een bibliotheek met hun inhoud kunnen uploaden om hun Instagram-aandelen te volgen. Nadat ze een repost hebben gevonden, kunnen de auteurs van de post hun inhoud blokkeren als deze door een onbevoegde bron wordt gepubliceerd. Je kunt zelfs het knippen van fragmenten uit je video en hun plaatsing volgen. Instagram test momenteel ook een Regram-knop om merken te helpen bij het vermijden van kleverige situaties met fotomachtigingen – door ervoor te zorgen dat toestemming wordt verleend om de foto opnieuw te plaatsen. Trend 6. Snelle ontwikkeling van Micro-Influencer Marketing Micro-influencer Marketing is een officieel erkende grote commercetrend – en merken vinden al succes in betaalde partnerschappen met duizenden Instagram-bloggers. Zoals je zou kunnen raden, lijken duizenden bloggers meer op typische consumenten dan profielen van winkels en fabrikanten – en daarom wekken hun foto’s en hun goedkeuring van iets meer vertrouwen bij andere consumenten. Binnenkort kun je verwachten dat je vaste vrienden ook #spon gaan maken (de hashtag #spon betekent “gesponsorde post”). Maar als je duizenden met Instagram werkt, onthoud dan dat niet alles #betaald moet worden. Merken kunnen samenwerken met loyale bloggers door ze gratis merchandise te geven. En ook de bloggers zelf helpen bij het aantrekken van nieuwe abonnees. Trend 7 Instagram-marketing wordt analytischer Met het steeds veranderende algoritme van Instagram dat het bereik en de betrokkenheid over de hele linie vermindert, moeten merken en influencers hun inhoud voortdurend optimaliseren. Daarom worden alle analysetools die uw berichten helpen beter te presteren binnen het algoritme – bijvoorbeeld de functie Best Time to Post en andere, die naar verwachting dit jaar worden uitgebracht – met de dag belangrijker.
|
https://marketingbook.shop/ |